Ook zo bang voor de digitale generatie?

Op school kon het allemaal: bloggen, chatten, forumpje opzetten, beetje p2p-en, digital collaboration… Maar dan ben je afgestudeerd, vind je je eerste baan en kom je er tot je schrik erachter dat je bedrijf hopeloos achter lopen met de nieuwste digitale ontwikkelingen.

Volgens een recentelijk onderzoek van Forrester blijven veel bedrijven in gebreke als het gaat om de eisen die ‘Millenials’, jongeren die rond de eeuwwisseling aan het werk zijn gegaan, op het gebied van IT eisen. Deze jongeren zouden graag een actiever beleid zien omtrent deze ontwikkelingen door bijvoorbeeld websites van concurrenten, discussieforums en weblogs in de gaten te houden en hier ook een bijdrage aan te leveren. Zodoende zouden bedrijven die dat wel doen concurrentievoordeel kunnen behalen door nieuwe medewerkers te binden. En is dat niet waar het tegenwoordig om gaat in de ‘War for Talent’?

http://www.forrester.com

One Response to Ook zo bang voor de digitale generatie?

  1. merel says:

    Helemaal mee eens, ik ben de nieuwe millenial. Ik check als eerst mijn email als ik wakker wordt op mobiel of op internet. Vervolgens ga ik al sms-end de deur uit en op mijn werk hyve ik nog even of ik kijk hoe de concurrent blogt. Om deze reden en om andere redenen is het belangrijk dat managers bewsut zijn van deze ontwikkeling. De nieuwe werknemers vergaren steeds sneller en meer informatie.

Leave a Reply

