De radio is van iedereen

In een artikel in de Intermediair van november (ja ik weet het, ik loop achter) vond ik een interessant artikel over het gebruik van audio in bedrijfscommunicatie.

Stephanie Kessen is naast haar baan als HR manager in haar vrije tijd radioprogrammamaker bij TNT en werkt dan voor Young TNT, een radiozender voor jonge hoogopgeleide werknemers. Dit interne radioprogbramma behandelt voor de doelgroep relevante onderwerpen zoals talentmanagement en banenswitchen. Interviews worden gehouden met medewerkers door de gehele organisatie. Het is vooral de face to face interviews die ervoor zorgen dat geïnterviewden meer durven zeggen, stelt Kessen. Men voelt zich vrijer.

TNT doet sinds een jaar aan radio, voor en door de werknemers. Verschillende afdelingen hebben hun eigen kanaal (Young TNT voor jonge professionals, TNT India voor de Indiase collega’s, TNT Transport en TNT ERN voor de chauffeurs. Elke kanaal heeft weer zo z’n eigen onderwerpen.

Men spreekt van een corporate dialogue die op deze wijze tot uiting wordt gebracht. En over Employee Generated Content. Met name de authenticiteit is belangrijk voor het succes van deze tool.

Bron: Intermediair, november 2006
Meer info over TNT radio hier.

DigiRedo take: … in haar vrije tijd?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: