Onderzoek toont aan: nieuwe media en creativiteit gaan samen

De American Advertising Federation heeft hun onderzoek naar media investeringen vandaag vrijgegeven. Het grootse onderzoek waarbij meer dan 1000 ‘advertising industry leaders’ werden ondervraagd gaf aan dat de snelle veranderingen in het medialandschap resulteren in creativiteit en innovatie en een toewijding aan een gebalanceerde mediamix met traditionele en nieuwe media.

Enkele hoogtepunten uit de survey:

Driekwart reserveert 20% van het budget aan expirementen op het gebied van nieuwe media. Bij 13% is dit zelfs tussen de 20 en 40%

Men vindt dat kranten en televisie vind het hardst aan innovatie toe zijn.

80% vond dat de veranderingen in 2006 nog sneller gingen dan in 2005. Ongeveer 60% denkt dat het dit jaar nog sneller zal gaan, de rest denkt dat de veranderingen even snel zullen gaan.

Ruim de helft zegt meer open te staan en zich meer voor te bereiden voor de veranderingen in de media.

Tot slot een voor zichzelf sprekend plaatje uit het onderzoek:

survey.jpg

Bron

DigiRedo take: Zou wel aardig zijn om deze resultaten te hebben van Nederland.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: